Chiang Mai & Hilltribe trek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Astrid Ruijter - WaarBenJij.nu Chiang Mai & Hilltribe trek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Astrid Ruijter - WaarBenJij.nu

Chiang Mai & Hilltribe trek

Blijf op de hoogte en volg Astrid

07 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdag op woensdag hebben we de overnight train gepakt richting het noorden; Chiang Mai. Woensdag ochtend kwamen we aan en werden we in busjes naar ons hotel gereden wat overigens weer een zwembad had, heerlijk die luxe! We zijn overdag naar de hoogste tempels van Thailand geweest, dit was erg mooi en indrukwekkend. 's Avonds hebben we een thai cooking class gedaan. We gingen eerst naar een hele grote markt waar we de kruiden, kip etc gingen halen, hier hebben we cola gedronken wat in plastick zakjes uitgedeelt werd, erg apart maar wel lekker! Bij de cooking school hebben we 4 overheerlijke gerechten gemaakt, o.a. Patang, Chicken Curry en Springrolles. Later die avond zijn we naar de Night Bazar geweest, dit is een hele grote markt waar je van alles kan kopen. We sliepen pas om 2uur en vertrokken de volgende ochtend al om 8 uur voor de eerste zware dag van de Hilltribe trek. Weinig slaap dus!

We reden in taxi busjes heel hoog de bergen in om te gaan zwemmen bij watervallen, dit was erg mooi! Hier vlakbij was een schooltje waar we even een kijkje hebben genomen, de kinderen wilde allemaal met ons op de foto dus dat was wel erg leuk. Vervolgens gelunched en onze eerste vreemde toilet ervaring ondergaan. Toen begon de trek, dit was erg zwaar, drijfnat van het zweet, berg op berg af en onder de bloedzuigers maar ontzettend mooi!! Rond 7pm aangekomen in Village ' karen People', helemaal bekaf, vies en bezweet werden we heel warm ontvangen door de locals. In dit dorpje wonen 70 families, 240 mensen. Alle kinderen gaan maandags naar een ander dorp om naar school te gaan en komen vrijdags weer thuis.

Na heerlijk gedoucht te hebben in het riviertje bij de waterval naast het huisje waar we verbleven kregen we een heerlijk avondmaal aangeboden gemaakt door de locals van het dorp. Als toetje had ik van de markt 'dragen fruit' meegenomen. Een hele mooie en lekkere vrucht.
We gingen vroeg op bed want we zouden de volgende ochtend alweer vroeg vertrekken voor een tocht van 6 uur naar een volgend dorpje. We Sliepen in 1 grote houten huisje op de grond. Wel hadden we dekens en kussens, ik heb prima geslapen.

De volgende dag vertrokken we om 8 uur. We begonnen met een wandeling door het dorpje en zagen hoe de locals reist maakten. Vervolgens begon de trekking. Onze gids; Pipith, die overigens erg leuk is en ons overal mee naar toe sleept, vertelde ons dat het erg zwaar ging worden dus dat we veel water mee moesten nemen. En zwaar was het! Het was erg heet overdag en liepen de hele tijd in de zon. De dag ervoor hadden we hier geen last van omdat we midden in het oerwoud waren. De omgeving en natuur was heel anders. We kwamen langs een huisje waar twee locals de reistenvelden in de gaten hielden. We zijn met een paar naar boven gegaan en hebben met de locals gekregen. Ik kreeg iets bruins aangeboden en het stonk ontzettend naar poep. Toch heb ik het geprobeerd te eten en het was smerig!!!! Ik was er van overtuigt dat het poep was maar het bleek een pasta van garnalen te zijn in cominatie met nog iets anders.

Aangekomen in het Olifanten kamp in de bergen kregen we een lekkere pasta aangeboden. Daarna gingen we op de olifanten rijden. Dit was een hele ervaring, Erg hoog en wiebelig. We liepen met de olifanten door de bergen over hele stijle smalle weggetjes richting het volgende dorpje waar we gingen overnachten. Dit dorpje was een stuk groter en verzorgder. In dit dorpje stond de school waar alle kinderen vanuit andere dorpen naar toe komen. Alles was weer super goed verzorgd. We kregen heel veel eten en in de avond hebben we bij een kampvuurtje gezeten. Er waren twee jonge meisjes Labloy en Lolita met hen heb ik 'papagaaitje leef je nog' gedaan, dit vonden ze helemaal geweldig!

De volgende ochtend hebben we geraft. De locals hadden drie grote bamboo rafts gemaakt voor ons. Dit was erg leuk al had ik er wel iets meer van verwacht. Toen we aankwamen in het dorpje begon het keihard te regenen en zeiden ze dat het de aankomende drie dagen zou regenen. Ze noemen dat de Moezon o.i.d.

Eenmaal aangekomen in het hotel in Chian Mai en een heerlijke douche te hebben gehad zijn we uit eten geweest en hebben we de plaatselijke markt bekeken. Het was hier erg gezellig en veel straatmuziek.

Vandaag (zondag) ben ik van plan oud Chiang Mai in te gaan. Om 4 uur vertrekken we met de overnight train terug naar Bangkok.

Liefs!

• 07 Oktober 2012 - 11:32

Marja:

Wouw Astrid, je ziet zo in een korte tijd veel dingen daar, genieten maar! Liefs

• 07 Oktober 2012 - 16:55

Monique:

Ha As, wat heerlijk om te lezen en wat maak je veel mee....kus van ons allemaal hier!! XXX

• 07 Oktober 2012 - 20:47

Jaika:

Lieve nicht,

Wat een mooie, leuke, actieve berichten om jaloers op te worden! Ga lekker genieten en zorg ervoor dat je geen echte poep moet eten, hihi. Veel liefs! xx

Hee zuster!

Mooi dat je het naar je zin hebt daar, ik zou er bijna jaloers van worden...
    Ik ben het niet helemaal eens met wat Jaike schreef, ieder mens moet toch kunnen zeggen dat hij/zij tenminste éénmaal in zijn/haar leven een best bord poep heeft gegeten? ;)

Veel plezier!

xxx je broeder

Hee zuster!

Mooi dat je het naar je zin hebt daar, ik zou er bijna jaloers van worden...

Veel plezier!

xxx je broeder

Wouter:

(ho, ik klik weer eens te ongeduldig)

• 07 Oktober 2012 - 21:02

Bart :

Hé lieve meid,
    Ik ben blij dat je zo geniet. Geniet je al wat meer van al de rijst die daar wordt gegeten? Goed opletten tijdens de kooklessen, dan kunnen wij er ook van genieten als je weer terug ben. Fijn dat je het naar je zin hebt. Groerjes van iedereen hier.
    Bart